Första seriematcherna säsong 2022-2023 är spelade
2022-11-15 05:27

Första matcherna säsong 2022-2023 är spelade

Det första matcherna för säsong 2022-2023 avverkades under lördag 12 november, i Sandaredshallen.

Fritsla IF - Fristad GoIF
Sandareds IBS - Fristad GoIF

Första matchen spelades mot Fritsla IF och det var ett laddat grönt gäng som sprang in i hallen.
Detta trots skall nämnas att man fått flera bortfall pga andra aktiviteter och sjukdomar.
Men de 8 stycken som kom till spel fick och andra sidan spela mycket.

Det var först match som vi nämnde mot Fritsla IF, en match Fristad tog grepp om direkt och efter ett tag så erbjöd man faktiskt , som ledare i grönklätt , sitt motstånd att satte in 1-2 spelare extra hela tiden om man ville. Detta för att få en lite jämnare match.

Matchen mot Sandareds IBS blev dock en jämn tillställning.
Och det får nog beskrivas som en thrilleraktig skräckhistoria som utspelade sig.
Detta om vi beskrivit matchen som en film.
Allt annat än drama och komedi var det i alla fall.

När matchen väl var slut så hade de arga ansikten och frustrerade Fristad GoIF kroppar som byggdes upp efter 2 perioder istället förvandlats till otroligt glada leenden.
Detta efter en jättefin avslutning av matchen.

Sandared är ett starkt lag med många bra killar och vi tror på flera tuffa matcher mot varandra under säsongen som nu ska passeras.

Nästa tillfälle den söndag 4 december , i Kungabergshallen i Fritsla, hoppas vi fler är friska och kan deltaga.