Så många som möjligt, så länge som möjligt

Välkommen till Fristad GoIF
Fristad GoIF erbjuder dig

Fotboll, Innebandy och Gympa
Gå till "Kontakta oss" för att se hur du kan komma i kontakt med oss.

Fristad GoIFs övergripande policy:

• Vi verkar för ett gott kamratskap och motarbetar aktivt mobbning.
• Vi har en lokal förankring.
• Vi verkar för en god förenings- och laganda.
• Vi utvecklar goda spelare och ledare.
• Vi får alla samma utrymme i vår förening, oavsett kön och ålder.
• Vi uppmuntrar spelare och ledare att vara verksamma i flera idrotter, därför arbetar vi aktivt för ett gott samarbete mellan våra sektioner.
• Vi verkar för en stark ungdomsverksamhet som skapar förutsättning för en god seniorverksamhet.
• Vi vill vinna med ödmjukhet och Fair play, därför uppträder vi alltid juste mot medspelare, motståndare, domare och ledare.
• Vi verkar för en drogfri miljö/livsstil, både bland spelare och ledare.

Om du vill bli medlem i vår förening så kan du klicka här!

Historia
Fristad GoIF är en förening med gamla anor. Föreningen bildades genom sammanslagning av Fristads IF och Fristads AIF 4 januari 1944.

De äldsta av dessa föreningarna startades 1917. Sammanslagningen var inte enkel och det var många turer. Föreningen har i originalstadgar angivit Fotboll, Orientering, Friidrott, Bordtennis och skidor som idrotter man har aktivitet inom.

Hedens IP fick sitt utseende med löparbanor och gräsplanerna 1951 och det var stora rubriker om invigningen. Hedens IP är sedan dess föreningens hemma arena och tanken är att den skall vara en generationsneutral plats där människor i alla åldrar kan mötas, utbyta tankar, glädjas och känna sig trygga och välkomna.

Just glädje och trygghet är en viktig del av ”fristaandan” och ett rättesnöre för styrelse, ledare och aktiva eller passiva medlemmar i föreningen. Vad Fristad GoIF står för, finns samlat i föreningspolicyn och i den Gröna tråden.