Warbergsspelen och första cupen avklarad
2022-04-03 19:40

Lördagen 2/4 avverkades Warbergsspelen i Varbergsområdets olika hallar.

En stor och välorganiserad ungdomsturnering där man fick mäta sina krafter med många bra lag.

Att grabbarna i grönt redan var fulla av energi redan till match 1 kändes aningen konstigt, detta då framförallt det var avresa från Boråsområdet ca 05:35 och matchstart i match 1 i Tvååker klockan 08:00.
Men med högt fokus och fantastiskt spel , fina försvarsinsatser och lysande jobb för varandra så segrade man med hela 9-1.
Och trots att motståndet hade en stor hejarklack med sig hjälpte inte detta när de grönklädda manövererade ut sitt motstånd totalt.

Dagen fortsatte sedan i god innebandyanda och när väl dagen var över och det förkunnades att man även sedan i sista matchen för dagen hade inkasserat en seger, viktig sådan, mot duktiga Lindås IBK Turkos (8-6 seger), så fick man till glödje hänga på sig sina guldmedaljer runt halsen.

Coach M och ”Koordinator-Camilla” tackar för en fantastisk dag och applåderar också det stora och härliga föräldrastödet från läktaren.

Kort om spelarna och Warbergsspelen 2022:

Douglas
Magnifika målvaktsinsatser där ”Dogge” stundtals var som en vessla i målet. Snabba rörelser och kvicka förflyttningar.
Eller som en av motståndarnas spelare uttryckte sig vid en målvaktsräddning:
-Han är ju ett monster i mål!

Milo
Slet och jobbade i defensiven och gav sig inte en sekund. Rakt in i närkamperna och stod upp och täckte av ytorna fint, något som skapade trygghet i defensiva zonen för Fristad GoIF.

John
Brytningsstarka John som alltid står rätt placerad i försvarszon och stänger ner genomspelsytor och vinner bollar i massor.
Ett woowww-faktormål vid sitt volleymål med 1 sekund kvar av första perioden mot Lindås IBK Turkos.

Kasper
Bra jobb i att försvara och ”äga” de centrerade ytorna men även att finnas med och vara viktig i returtagningsspelet.
Bra växeltempolöpningar med boll som skapade mycket oro för motståndarna.
Skapade många fina målchanser.

Hugo
Slet på i offensiva zonen och skapade oreda för motståndarnas backar.
Vid flera tillfällen många bra korta inbågningsförsök som utmynnade i galanta avslutsförsök.
Satte bra press på motståndarnas backar.

Jasper
En bollvinnare i det täta sargspelet och bra på att transportera boll från defensiv till offensiva zonen, detta med ett högt tempo i acceleration och fin teknik med klubba och boll.
Många fina avslut och några härliga praktmål.

Theodore
”Snurr-Theo” stod för många fina brytningar i försvarszonen och plockade boll av spelare efter spelare.
Med härlig teknik och snurrfinter tog han sig också gång på gång upp i anfallszon och skapade många fina målchanser och några ”boommm-mål”.

Liam
Jagade bollar och stressade motståndarna till misstag efter misstag.
Var som en ryggsäck på motståndarna och vann massa boll i offensiva zonen.
Tog också ansvar med ett fint och vällöpt backcheckingspel.

Alexis
Pratade och jobbade och peppade sina lagkamrater.
Vågade i offensiva zonen ligga kvar och tjuva några meter och var effektiv och stark i spelvändningsspelet.
Många fina avslut i anfallszonen och bra i returtagningsspelet.

Tyler
Ett irrationellt ”yrväder” som trollade med boll genom att vända och vrida på sina dragningar så motståndarna till slut ramlade omkull av yrhet.
Svår att ta bollen ifrån och tryckte bland annat in ett härligt så kallat ”köksvägenmål”.

Tage
En jätte i det defensiva spelet där han klev in och tog boll på boll från motståndarna när de försökte hitta avslut.
Orädd bollvinnare som också hittade många fina uppspelslägen och satte stopp för motståndarnas spelomställningar.

Vincent
En centertank som sprang och sprang och  ja sprang ännu mer.
Hade fått en stegräknare en dag som denna att överhettas och sluta fungera.
Härlig energi och både vann bollar och skapade massa fina målchanser samt bjöd på delikata passningar.