Tidig matchmorgon mot Rydboholms SK
2021-12-04 15:54

Det var tidig uppgång denna lördag 4/12 för våra så kallade Fristad GoIF Green Mini Stars.

09:45 blåstes nämligen matchen mot Rydboholms SK i Fristadhallen igång.
Detta efter det att grabbarna fått springa in i nedsläckt hall till musik och discoljus och även blivit presenterade i en Line Up.

Matchen startade lite trögt för grabbarna och man var inte riktigt med inledningsvis.
Detta gjorde att de blåklädda från Rydboholms SK faktiskt tog ledningen ganska omgående.

Efter ett tag så gjorde dock ”grötfrukosten” verkan och energin smög sig på även våra gröna Mini Stars.

Man påbörjade ett mastodont tryck i offensiv zon och motståndet var egentligen nedtryckta under merparten av matchen förutom en liten del i början av matchen och under de sista 3 minuterna.

De få riktigt bra lägen som det blådressade motståndet fick satte de antingen riktigt snyggt eller så räddade Fristad GoIFs målvakt Alfred Olsson sitt gröna lag.

På denna åldersnivå så räknas ju inte mål på matchtavlan och man kan ju fråga sig hur grabbarna som spelar, byter, pratar och har massa fokus på olika saker däremot har full koll på matchresultatet hela tiden.
Så för de nyfikna som nu råkar undra så får vi väl ändå nämna att slutresultatet (som man inte rapporterar i denna åldern) faktiskt blev 12-5.

Matchen som helhet är ändå en match där vi som lag faktiskt kan höja oss lite, förhoppningsvis redan nästa helg(matcher mot Horsby innebandy, Herrljunga).
Vi behöver bland annat öka vårt kvalitativa passningsspel.
Det är ju något vi vet vi är bättre på och har så visat på våra träningar.
Nu måste vi få med de in i matcherna också.

Samtidigt visar vi gång på annan att vi är ett svårt lag att möta med stark offensiv och en bra defensiv, så det blir riktigt roligt att fortsätta se vad dessa grabbar kan uträtta för ”under i framtiden”.