Pojkar 2013: Teknik , Tempo och Rörelse
2021-12-02 19:08

Höstdelen anno 2021 börjar dra sig mot sitt slut och vi är redan inne i december månad.

Och detta med allt vad den där sista månaden på året bör innehålla så som kyla ute, härliga snöiga vyer , byte till vinterdäck på bilarna samt vackert belysta fönster med julljusstakar.

Pojkar födda 2013 har slitit på riktigt bra med sin innebandy under det vi låtit kalla del 1 av denna säsong 2021-2022.

Fokuset och de stora syftena har varit Teknik, Tempo & Rörelse och varje pass har byggt på både den individuella tekniska spelarutvecklingen så som även "laget i fokus" och allas viktiga roll.

Viktigt har också varit att hela tiden jobbat på träningarna med ett bra tempo och att alla mer eller mindre nästan hela tiden varit i rörelse.

Det är otroligt viktigt att i just denna ålder, så kallad gröna nivån, hela tiden får jobba extremt mycket med klubba och boll i olika moment där rörelser , teknik och tempo blir viktigt.

Alla har kunnat köra i det tempo man sjölv mäktat med och fått tävla och utmana sig själv hela tiden.

Tillsammans har också gruppen som helhet eller i mindre grupper eller spel på olika sätt med olika antal spelare och inriktningar också gjort att laget fått glädjas tillsammans åt att saker har lyckats.

Gruppen har tagit jättefina utvecklingssteg under hösten och växt i de delar som vi lagt som våra huvudnycklar.

De övningar och de spelinriktade moment som varit våra huvuddelar har ökat i kvalité varje tillfälle och vi har även fått fint beröm för vår variation kring övningar och att varje spelare "syns".

Ordet GLÄDJE ska och har så klart också alltid funnits med som en viktig pelare i vårt lagbygge.

Men vi som ledare mår verkligen bra av att få höra allt positivt och det har så klart även lyft oss som ledare.

Några träningar återstår och även 2 matcher också kvar, mot Rydboholms SK och IBF Horsby , innan vi stänger dörren för del 1.

på andra sidan dörren väntar en härlig vår och del 2 i utvecklingen.

Mot nya mål och utvecklingsmöjligheter

/Coach M (Micael Svensson)