Första seriematcherna är avklarade
2021-11-14 22:25

Lördagen 6/11 så avverkade Fristad GoIFs pojkar födda 2013 sina första seriematcher i Västergötlands så kallade poolspel.

I poolspelet så spelar man 3+1 mot 3+1 på en mindre planyta där speltiden är satt till 3x12 minuter.

Fristad Goif och IBF Horsby hade vardera 2 lag med under dagen vilket gjorde att man klockan 10:00 mötte det ena laget från Horsby och sedan 11:00 så bytte man bara motståndare och mötte det andra laget.

Innan matchstarten klockan 10:00 så visades också en introfilm på väggen, hallen släcktes sedan ner och så genomförde lagen även ett gemensamt inspring.

Detta i härlig ljusshow samt fullt påhejade och applåderade av publiken.

Även en line up fanns med där samtliga spelare fick sitt namn och nummer uppläst och man fick vinka till publiken.

Matcherna innehöll massa nervositet, mycket energi, massor av glädje och skratt samt också massor utav härligt spel och fina målvaktsräddningar.

Nu laddas det för nästa match den 27/11 mot IBK Alingsås, detta då på bortaplanen i Stadsskogshallen i Alingsås.

Foton i collaget: SarisFoto