En fantastisk avslutning i Storsjögården
2022-04-23 00:43

Fristad GoIF/ Rydboholms SK Röd Akademi utvecklingsgruppen hade sin avslutning under fredagskvällen, detta i Storsjögården i Viskafors.

Det bjöds på härlig buffémat med kyckling, fläskfilé, frukter, jordgubbar, lufttorkad skinka , pastasallad med mera.
Och efter maten var det fika med tårta och kaffe, eller dricka, som väntade.
Så klart fanns det både en blå och en grön tårta en kväll som denna.

Men allt starta med mingel då både spelare och föräldrar , samt några syskon,  först fick vandra runt lite och ta del av de spelarprofilscollage, Players Wall Of Fame, som hade hängts upp på en vägg.
Collage med foton på samtliga spelare i gruppen från olika matcher och aktiviteter som genomförts under säsongen.
Alla spelare hade var sitt collage uppsatt på väggen.

Det fanns även en vägg med 42 stycken så kallade ”minnescollage” med olika teman och aktiviteter på dem, även från matcher, som genomförts under säsong 2021-2022.
Detta till allt från TeamWork Day, Tactical Camp, Zumbapasset , Femkampsdagen, Sverigepasset, Spinningpassen, Skill competition day med mera.
Ett uppskattat inslag att få vandra runt och kika på detta kändes det som.

Under kvällen delades det också ut specialpriser , med motiveringstexter på de så kallade gula korten.
Följande priser delades ut under kvällen:
Träningspriset , defensiva priset, offensiva priset, utvecklingsprisen , säsongens överraskning, skyttekungar , assistpriser, fair-play priset, säsongens hjärta, BlueGreen Stars priset, Ledarnas pris samt M.V.P priset

Men det delades också ut till samtliga spelare ett så kallat spelarminneskort, de blå och gröna korten, där varje spelare fick en text om sig själva där speciella minnesvärda bra matchmoment beskrevs i texten, och där varje spelaren var i fokus.

Ett bildspel rullade också på väggen , detta med massor utav klipp och foton på vad som hänt under säsongen , och där många saker drog till dig härliga skratt och jubel i lokalen.

Skratt bjöds det också på lite extra då Coach M hade satt ihop en ”best of film” från det så kallade Zumba fitnesspasset , och där det visades upp rörelser och koordination bland spelarna där kanske inte riktigt ”allt satt där det skulle”.

Att föräldrarna på plats också fick bevittna denna film och skratta lite extra skapade härlig glädje i lokalen.

Jenny Digerud & Patrik Digerud tackades också för sitt stöd och slit och det jobb de gjort för laget under säsongen och likaså Mats Töth och Eve-Line Töth för deras hjälp med sekretariat, ibis med mera.
Alla 4 väl värda sitt pris flera gånger om för all den tid de tagit för att stötta denna utvecklingsgrupp.

Även Jeanette Stark & Anette Krii tackades extra för den hjälp de alltid gett gruppen när det vankats matcher i Viskaforshallen.

Jeanette Stark och Anette Krii ska dessutom ha ett extra STORT tack , detta ihop med Christina Christoffersson och Annika Ahagen, för deras slit i köket under hela kvällen.
TACK för att ni hjälpte till så allt flöt på under vår avslutning.

Ni var guld värda under denna kväll!

Även ledarna fick priser från sin spelargrupp och avskedsgåvor delades också ut.
Det hölls även ledartal i samband med att dessa gåvor delades ut.

Representanter från Rydboholms SKs innebandysektion fanns även på plats och delade ut  tackgåvor till ledarna som varit delaktiga i denna utvecklingsgrupp under säsongen.

Kvällen avslutades med en ”har du koll på vem som” frågor och svar.
Och det skrattades även mycket under dessa 25 frågorna som på ett bra sätt troligen berättade lite extra om spelarna kring saker man kanske inte helt  hade koll på.

När väl alla började lämna lokalen efter några timmar , och avslutningen var över , så kändes det som en mycket nöjd grupp som gled hem till det fortsatta fredagsmyset.

Tack , STORT TACK , till alla som gjorde denna kväll minnesvärd på många sätt.

En avslutning av absolut högsta klass och mycket trevlig tillställning!