Innebandy Herrjunior

Lägesrapport för JAS HJ utvecklingsgruppen
2021-01-12 18:01

Nedan följer en lägesrapport hur det ser ut just nu för vårt JAS HJ utvecklingslag.

Fortfarande så gäller träningsstopp för oss då Fristad GOIF tagit beslut i frågan att hålla "stängda dörrar" till den 24 januari. Detta för att vara på den säkra sidan kring vidare spridning av covid19.

Det är också runt detta datum som folkhälsomyndigheten kommer att utkomma med en rapport om läget.

Vi vet att flera lag där ute är igång och tränar och genomför träningar på ett bra sätt i mindre grupper, detta inom olika idrotter (denna fråga dyker upp hela tiden i vår grupp), men viktigt är att vi följer de regler som våra samarbetsföreningar (Fristad GOIF & Rydboholms SK) har satt upp.

För vidare frågor kring detta ber vi er kontakta respektive föreningsansvariga personer då vi som ledare inte längre mer kan svara på frågor kring detta.

INDIVIDUELL TRÄNINGSFOKUS:

Vi fortsätter att arbeta med träningsschema för varje respektive spelare där vi återigen kommer att skapa individuella scheman till samtliga utav er där man skall kunna intyga att man genomfört passen via filmklipp/målsmans godkännande.

Alltså kommer återigen övningar tas fram för var och en utav er som spelare, med delar som just du själv behöver träna på (Varierar ju för alla utav er som spelare därav fortsatta individuella program).

Det kommer också återigen bli en teknikprofil med klubba och boll där vi arbetar med de tekniska delar som ni tidigare fått ut som filmklipp och beskrivningar, och som man faktiskt kan genomföra på hemmaplan.

SVENSKA INNEBANDYFÖRBUNDET INFORMERAR:

Hämtat från: www.innebandy.se

Svenska Innebandyförbundets (SIBF:s) Tävlingsutskott (TU) har beslutat att inleda förberedelserna för uppstart av förbundsserier enligt scenario B. Det råder fortsatt stor osäkerhet om uppstart enligt det scenariot kommer att vara möjligt, men av planeringstekniska skäl behöver förberedelserna nu påbörjas.

Definitivt beslut kommer tas senast den 1 februari.

Om lättnader i Folkhälsomyndighetens restriktioner inte har gjorts innan den 1 februari väntar uppstart enligt scenario C.

(Vi i Fristad GOIF går ut med vad Scenario C är om detta skulle bli aktuellt. Finns också att läsa genom att gå in på SIBFs hemsida, www.innebandy.se)

Spelprogram och tabeller för berörda serier kommer i början av kommande vecka ha ställts om i administrationssystemet iBIS. En del berörda matcher kommer därför att sättas som Inställda/Uppskjutna i berörda serier. Nya matchtider för de senarelagda omgångarna ska vara inlagda i iBIS senast fredagen den 22 januari.
Mer information kommer skickas ut till berörda föreningar.

Upplägg, Juniorallsvenskan (scenario B)
Juniorallsvenskan kommer avgöras genom enkelmöten med start vecka 6 (10-14 februari).

Serien avslutas senast i vecka 10, för att därefter under mars-april genomföra ett modifierat play off, där samtliga lag har möjlighet att medverka. Nationellt play off fortsätter sedan i maj-juni. Mer information kommer att skickas till berörda föreningar.

Det modifierade play off-spelet utgår om inte spel kan återupptas vecka 6. Beslut om detsamma tas senast den 1 februari.

Vi i JAS HJ utvecklingsgruppen får nu fortsätta inrikta oss på att ha hållit igång så vi snabbt kan gå igång när allt drar igång "på allvar" igen.

Det är därför viktigt att vi fortsätter att arbeta med våra individuella träningspass på hemmaplan.

Game & Tactical Day 19/92020-09-20 00:49
INOMHUSPASSEN ÄR IGÅNG2020-08-10 23:53