SOMMARKOLLEN 2020 Del 5
2020-07-06 16:52

SOMMARKOLLEN  2020 : DEL 5

Under sommaren och mitt I rådande försäsong så kör vi även här på hemsidan några inlägg av Sommarkollen 2020 mellan varven.

En liten annorlunda presentationsdel av några av våra innebandyspelare i gruppen.

I Sommarkollen DEL 5 presenterar vi här på hemsidan spelskickliga och duellstarka energispelaren Alexander Töth, markeringsskickliga och bollvinnaren Adam Poddig, den spelskickliga och viljestarka teknikern William Svenningsson samt svårstoppade och lugna rightforwarden med härliga små tekniska rörelser , Tim Herbertsson

ALEXANDER TÖTH

Från Borås IBF, med moderförening IBK 7-Härad, ansluter denna center till Fristad GOIF/Rydboholms SKs JAS Utvecklingsgrupp (och div 1 truppen).

En riktigt härlig spelare att hålla koll på ute på banan, detta med sitt tempoväxlande snabba och tekniska spel.

Hörliga intagningsrörelser av boll och en som inte tvekar på att både söka upp och ta duellsituationer , detta från alla möjliga olika vinklar och ytor.

Bra styrka i bolltransportspelet och en som är stark i att läsa av motståndarnas passningsytor och vinna boll vid genomspelsförsök.

Snabb i spelvändningsspelet och en center som är otroligt svårstoppad.

I fotboll håller Alexander på Manchester United och i innebandy gäller favoriterna Mullsjö och Storvreta.

Favoritspelare i innebandy är 2 stycken, Valdemar Ahlroth samt också så klart  Warbergskillen Jesper Larsson  (fostrad i Rydboholms SK).

5 Snabba frågor:

1.Favoritgodis : Choklad

2.Thai Silk eller Pizzeria Campino : Pizzeria Campino !

3.Solresa eller Skidresa : Får bli en solresa !

4.Avgöra en SM Final i Globen eller ta VM guld med landslaget : Avgöra en SM Final i Globen !

5.Favoritmärke på klubba : Fatpipe & Oxdog

ADAM PODDIG

Ansluter till JAS utvecklingsgruppen (och div 1 truppen) från IBK Tygriket, och är en spelare som främst besitter kvaliteter inom markeringsspelet och sättet att stänga ytor och vinna boll i tighta och trånga situationer.

Adam spelar med ett högt tryck och stor tuffhet i sitt spel.

En bollvinnare med ett aggressivt och markeringstarkt spel i försvarszonen och en som aldrig viker ner sig i närkampsspelet.

Fyller också på bra framåt i banan, detta i de offensiva spelet och kan skapa mycket hot där även på egen hand.

Klok i de snabba beslutsfattningssituationerna.

Favoritinnebandyspelaren är Emil Johansson och får Adam välja en resa till Island eller Thailand så blir det Asien och värmen i Thailand som får gälla.

Får det väljas mat fritt så står Kinamat som första och bästa alternativ.

5 snabba frågor:

1.Favoritfotbollslag: Arsenal

2.Favoritgodis : Får bli något surt !

3.Favoritdryck : Får svara vatten på den !

4.Avgöra en SM Final i Globen eller ta VM guld med landslaget : Ta ett VM guld skulle inte vara fel !

5.Favoritmärke på klubba : Salming

WILLIAM SVENNINGSSON

Ett utav JAS utvecklingstruppens nya tillskott och en härlig spelare att hålla ögonen på.

Teknisk och stark spelblick där intagningsdelen av boll och det snabba vidarespelet håller mycket hög klass.

Williams beslutsfattningsspel i offensiva zonen är också mycket starkt och både avslutsdelen och passningskvalitén är hög.

Är mycket svårläst och besitter ett irrationellt spel som kan överraska sitt motstånd rejält.

Ett riktigt bra och snabbt kort inbågningsavslut men även stor styrka i det långa bågavslutet.

Även duktig i bolltransportspelet och i sättet att sätta tryck på sitt motstånd.

Haft en skadeperiod men ser nu riktigt stark ut igen och kan bli en riktigt ”otäck” överraskning för sina motståndare om han får vara skadefri en hel säsong.

Favoritinnebandylaget är Warberg IC och favoritspelare är Emil Johansson.

Bästa godiset är lakrits!

5 Snabba frågor:

1.Favoritfilm : Forrest Gump

2.Bio eller videokväll hemma i soffan : Får bli Bio!

3.Avgöra en SM final i fullsatt Globen med en magisk räddning eller vara med och vinna ett VM Guld : Vinna en SM Final !

4.Solresa eller skidresa : Skidresa

5.Favoritmärke på klubba: Det är tight mellan Zone och Unihoc, men måste nog säga Unihoc!

TIM HERBERTSSON

Rightforwarden Tim Herbertsson, vilken också representerat Talang 17 i Sverige, är en spelare som är svår att ta bollen ifrån.

Har ett svårläst avslutsspel och hans små tekniska rörelser gör att han ofta överraskar även med aviga och svårlästa passningar.

Duktig i det trånga sargspelet djupt nere i offensiva zonen och hittar ofta bra positioneringsytor.

Tvekar inte i att ta duellspelssituationerna och besitter även ett klokt beslutsfattningsspel.

Även stark bollvinnare som snabbt kommer in och söker upp rätt markeringsytor.

Lugn i sitt sätt att agera med boll och stressar inte upp sig i onödan.

Favoritnummer, och det nummer som också pryder Tims matchtröja, är 87.

Favoritfotbollslag är Liverpool.

5 snabba frågor:

1.Favoritspelare: Alexander Rudd

2.Bästa Godiset : Maltesers

3. Avgöra en SM final i fullsatt Globen med en magisk räddning eller vara med och vinna ett VM Guld : Vinna en VM guld !

4.Favoritdryck : Clean Drink

5.Favoritmärke på klubba : Salming