SOMMARKOLLEN 2020 Del 4
2020-07-03 22:47

SOMMARKOLLEN  2020 : DEL 4

Under sommaren och mitt I rådande försäsong så kör vi även här på hemsidan några inlägg av Sommarkollen 2020 mellan varven.

En liten annorlunda presentationsdel av några av våra innebandyspelare i gruppen.

I Sommarkollen DEL 4 presenterar vi här på hemsidan en energifull och hårt arbetande back i Sebastian Josefsson, en reflexsnabb och bra målvakt med kvickt beslutsfattningsspel i Filip Gertsson, en härlig lagspelare och positiv pådrivare i backen Marcus Falck samt bollvinnaren och positionsstarka centern Anton Ahagen

SEBASTIAN JOSEFSSON

En offensiv och ettrig back som också kan placeras som forward.

Stark på att ta löpningarna över stora ytor och är accelerationssnabb med klubba och boll.

Bra bolltransportspelare och en som också alltid  ger max av sig själv och i den roll han får.

Har utvecklat både sitt passning & avslutningsspel mycket och likaså har duellspelet utvecklats mycket under föregående säsong.

En härlig lagspelare och en som alltid står upp för sitt lag i alla lägen.

Konditionsstark spelare som också spelar med tuff aggressivitet i egen zon.

5 Snabba frågor:

1.Favoritfotbollslag : Manchester City

2.Favorit innebandyspelare : Alexander Rudd

3.Bästa godiset : M & M med nötter

4.Favoritmat & dryck : Kött & potatis samt Clean hallon/smultron

5.Favoritmärke på klubba : Oxdog

FILIP GERTSSON

En ung målvakt som redan fått pröva på seniorinnebandy , detta i division 2.

Reflexsnabb med snabba förflyttningar i positionsspelet.

Läser också spelet bra och har starka utkast, vilka kan nyttjas på ett mycket bra sätt i det snabba spelvändningsspelet.

Tar till sig mycket instruktioner och vill hela tiden utvecklas ytterligare ett steg framåt.

Filip har en förkärlek till blått vilket så klart visar sig tydligt då hans moderklubb är Rydboholms SK samt att han även håller på Warberg IC i innebandy och Chelsea i fotboll.

Förutom att vara målvakt i innebandy så spelar Filip  också fotboll.

Nummret på Filip Gertssons målvaktsställ skall  vara 89.

5 snabba frågor:

1.Favoritdryck : Cola

2.Favoritgodis : Choklad

3.Skidresa eller solresa : Skidresa

4.Avgöra en SM-Final med en kanonräddning i fullsatt Globen eller vinna en VM Final och ta VM Guld:   Får bli ett VM Guld !

5.Grillmat eller Tacosbuffé: Blir Tacosbuffé!

MARCUS FALCK

Anslöt till JAS utvecklingsgruppen en bit in på förra säsongen, detta från moderklubben Sandareds IBS.

En otroligt lojal och träningsflitig kille som alltid  ger max av sig själv, detta oavsett vad som genomförs.

Positiv och otroligt peppande och stöttande och ger alltid sina medspelare en ”klapp på axeln”.

Fysisk stark och besitter en stor styrka i det bollvinnande täta försvarsspelet.

Tvekar aldrig i att kliva in i en närkamp och är bra på att krympa yta samt hamna rätt i den viktiga täckande bollbanan.

Inte någon filmkollare, men skulle det vara aktuellt blir det helst en skräckfilm som ses.

Äter gärna en god köttbit eller lite tacos om han får bestämma vad som ska dukas fram på bordet.

Favoritgodiset är geléhallon.

5 Snabba frågor:

1.Resa till USA eller till Australien : USA

2.Favorit innebandyspelare : Robin Nilsberth

3.Solresa eller Skidresa : Skidresa

4.Favoritdryck : Clean drink

5.Favoritmärke på klubba : Zone

ANTON AHAGEN

Den hårt arbetande Centern med favoritnummer 73 på matchtröja , spelade dock med annat nummer föregående säsong då 73 ej fanns på JAS matchstället då.

Läser spelet mycket bra och besitter en stark spelintelligens där han också tar många kloka snabba beslut.

Bra i positioneringsspelet och är markeringsstark, framförallt i de centrerade delarna av banan.

Stark i backcheckingen samt tar ett stort ansvar i försvarsspelet i egen zon.

Favoritlag i innebandy är Warberg IC och favoritspelare är så klart Rydboholmsfostrade Jesper Larsson som nu mera spelar back i just Warberg IC.

I fotboll så är favoriterna Chelsea FC.

Blir det att ladda med musik i hörlurarna så är det inte otroligt att Anton sätter på lite ”norskt dunk”.

5 snabba frågor:

1.Favoritdryck : Ingenting slår en Coca Cola!

2.Favoritgodis : Får bli något surt

3.Favoritmat : Måste bli en god grillad köttbit med klyftpotatis och bearnaisesås.

4.Bio eller en videokväll hemma i soffan : En videokväll hemma i soffan slår definitivt ett biobesök.

5.Favoritmärke på klubba : Unihoc