Innebandy Herrjunior

SOMMARKOLLEN 2020 Del 3
2020-06-30 00:31

SOMMARKOLLEN  2020 : DEL 3

Under sommaren och mitt I rådande försäsong så kör vi även här på hemsidan några inlägg av Sommarkollen 2020 mellan varven.

En liten annorlunda presentationsdel av några av våra innebandyspelare i gruppen.

I Sommarkollen DEL 3 presenterar vi här på hemsidan den fartfyllda teknikern och forwarden Isak Österbacka , spjutspetsen och den tuffa offensiva rightspelaren Linus Antonsson, precisionsskickliga och skottvilliga backen Benjamin ”Benny” Axelsson samt brytningssäkra och hårt spelande backen Olle Fröjdlund.

ISAK ÖSTERBACKA

Tekniska och farfyllda forwarden Isak Österbacka vill ha ett snabbt och energifyllt spel där gärna lite yta ges.

Duktig på att snabbt ”suga in” bollen i hooken, och kan med sina små tekniska rörelser lura bort många av motståndarnas backar.

Gillar när han får lite yta att trampa på och sätta fart i och har ett avigt och svårstoppat avslut.

Besitter flera irrationella rörelser och är ibland väldigt svårläst för sitt motstånd.

Har också en väldigt hög uthållighetsfysisk status och duktig på att snabbt växla i tempo.

Inom fotbollen håller han på Real Madrid och favoritspelare inom innebandy är Emil Johansson.

5 Snabba frågor:

1.Favoritfilm: Just nu Batman The Dark knight

2.Favoritgodis: Fillidutter

3.Favoritdryck: Qlean Drink passion

4.Favoritmat: Kebabpizza

5.Spelar helst med nummer på tröjan: 9

LINUS ANTONSSON

En spelare som löper mycket och tvekar inte i att sätta rejäl press på sitt motstånd.

Ger sig aldrig i ”jakten på boll” och är irriterande att möta för motståndarnas backar.

Vinner mycket boll i det täta duellspelet kring sarg och har ett bra avslut i steget.

Sliter alltid på med bra fart och energi.

Musik att ladda inför match till, eller bara att lyssna på, kan egentligen vara vad som helst för Linus då han lyssnar på mycket blandad musik.

Bästa godiset är dock lakrits och där toppar den smaken listan på ensam tron.

Får Linus välja en hemmakväll eller bio så blir det soffan i hemmet som gäller och med favoritfilmen Endgame påslagen.

5 snabba frågor:

1.Favoritdryck: Äpplejuice

2.Favoritmat: En god oxfilé är aldrig fel!

3.Skidresa eller solsemester: Skidresa

4.Avgöra en SM-Final i fullsatt Globen eller vinna en VM Final och ta VM Guld:  Att få avgöra en SM-Final !

5.Favoritlag i innebandy: Storvreta IBK

BENJAMIN ”Benny” AXELSSON

Benjamin är en skottvillig back med härlig precision i sina distansavslut.

Finner ofta bra avslutsytor och tvekar inte att kliva med upp i anfallsspelet för att finnas med som understöd.

Besitter också så pass starka offensiva kvaliteter att han även kan spela forward.

Bra på att läsa spelet i försvarszon och hamnar ofta snabbt i motståndarnas bollbana och skär av och stänger ytor.

Kommer ner djupt i kroppen och vrider upp bra när han går ner i täck, något som gör att han också blockar många motståndaravslut.

Kan även finna de där lite svåra crosspassningarna till sina medspelare, vilka ofta renderat i fina målchanser.

Går i laget under smeknamnet ”Benny”.

5 Snabba frågor:

1.Favoritnummer på matchtröja: 97 , men fick spela med 67 förra säsongen då 97 ej fanns.

2.Favoritdryck : Pepsi Max

3.Håller på fotbollslag : Barcelona

4.Favoritinnebandyspelare : Robin Nilsberth

5.Favoritmärke på klubba : Salmingklubba gäller alla dagar i veckan, thats it !

OLLE FRÖJDLUND

Backen som föregående säsong spelade med nummer 8 på ryggen är en försvarsspelare som är mycket stark på att skära av vinklar och ytor i egen zon.

Bra i försvarstänket och tar ofta många kloka och genomtänkta beslut i försvarszon.

Tuff att möta i 1-1 situationer och räds heller inte i att vara delaktig i bolltransportspelet upp i anfallszon.

Kan också bjuda på (enligt sig själv) ett och annat härligt ”höstlöv” från distans.

Favoritmaten är Pasta Alfredo som gärna sköljs ner med en Pepsi Max Lime.

Inom fotbollen är det Manchester United som får gälla som favorit.

Olle är även en härlig positiv lagspelare som också höjer stämningen i gruppen på ett mycket bra sätt.

5 snabba frågor:

1.Favoritspelare i innebandy : Kasper Hedlund, Mullsjö

2.Resa till USA eller Australien : USA

3.Skidresa eller solresa : Gärna en skidresa i så fall

4.Avgöra en SM-Final med en kanonräddning i fullsatt Globen eller vinna en VM Final och ta VM Guld:  Får bli att avgöra en SM Final !

5.Favoritgodiset : Är definitivt en Marabou mjölkchoklad

Game & Tactical Day 19/92020-09-20 00:49