Fotboll
Fotboll F10

Matchdags med nya rutiner.
2020-04-27 13:13

Det har kommit lite nya rekommendationer från Fotbollsförbundet.

För oss ändras rutinerna lite.

1. OMBYTE
Vi kommer dela ut matchställ på torsdagens träningen .
Så tjejerna byter om hemma på söndag.
Dessa matchställ får man sedan tvätta och använda tillsvidare på kommande matcher.

2. VATTEN
Vi kommer inte ha gemensamma vattenflaskor.
Så ta med egen vattenflaska.

3. PUBLIK
Så få som möjligt.

Tänk på att matcharrangören alltid ska beakta Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående idrott, bl.a. följande:

1.    Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande.

2.    Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.

3.    Uppmana till att om möjligt byta om hemma före och efter match.

4.    Dela inte vattenflaskor, munskydd och liknande som kan överföra saliv.

5.    Se till att det finns möjlighet till handtvätt eller handsprit och uppmana till god handhygien.

6.    Begränsa antalet åskådare eller på annat sätt undvika trängsel. Föreningarna uppmanas att inte fler personer än nödvändigt finns på anläggningen vid match, dvs i första hand ledare, spelare och domare. Dvs uppmana föräldrar och anhöriga att stanna hemma. Bortalagets chaufförer undantagna.

Kiosktjänst 10- 16 Juni2019-04-29 12:08
Elfsborgsbiljett 2018-09-07 07:28