Teamcompetition & Matchlördag 17/4
2021-04-17 21:07

Teamcompetition & Matchspelslördag

Under lördagen 17/4 så genomfördes en så kallad TeamCompetition & Matchspelslördag i Fristadhallen, detta för HJ JAS & DJ JAS Röd Akademigrupp.

Här får du också ta del utav lite bilder och klipp från denna dag. Detta från Coach M mobiltelefon.

4 lag hade lottats ihop med 9 spelare i varje lag och det var en härlig stämning och ”fighting Spirit” som visades upp.

Så klart genomfördes också dagen med pandemianpassning i fokus.
Detta i allt från att hålla olika avstånd, hålla sig till sitt lag, vara placerade på läktare när andra lagen spelade med mera.
Även handsprit fanns för lagen att tillgå före och efter matcherna och 4 omklädningsrum nyttjades också i hallen som passager till och från spelplanen.

Allt startade med att alla hälsades välkomna, de ihoplottade lagen presenterades och sedan gick man igenom regler och etik & moral för dagens pass.

Först ut stod sedan , efter laguppvärmningen så klart, TeamWork momenten, 4-kampen.
Där man här redan innan matchspelen startade kunde samla poäng till laget.

Speedshooting var gren nummer ett där det blandades och gavs massa , och bollar ven och klubbor svingades som aldrig förr.

Lagen fick lägga ihop sina samtliga spelares bästa skottresultat (kast för målvakter) och på så vis tog man fram en totalsumma och korade mästarlaget i den grenen.

Men i Speedshootingen fanns också ett specialpris kallat ”The master of shooting” , eller också kallat ”Kanonpriset”, där det hårdaste skottet för dagen prisades.
Det blev Benjamin Axelsson som skickade iväg sin projektil vilken idag räckte till seger.

Efter detta följde Prickskjutningskampen, Teknikkampen och Precisionsskottskampen.
Detta innan matchspelandet tog vid.

I matchspelandet fanns också specialmoment som straffslagning inlagda och där bjöds det på både härliga målvaktsräddningar samt underbara straffshowsnummer.

Och här måste vi för dagen nämna bland annat Alexander Karlsson , 2004, vilket stod för en härlig så kallad ”Showstraff”.

Tighta och tuffa, svettiga och jobbiga, roliga och ”måltjusiga” matcher ... med mera ...
Ja det bjöds verkligen på allt.

Skott i kryssen, missade frilägen, avslagna klubbor, trasiga blad som flög, tunnlar som det jublades till och täckta skott som troligen sitter i som en tatuering några dagar framöver.

Det var behållning som det med andra ord bjöds på denna lördag i Fristadhallen.

Men när väl prisutdelning tog vid ca klockan 15:10 så var det många trötta ben och kroppar som gärna ville dra sig hemåt direkt efter att alla priser delats ut.

Och väl efter lagfotograferingen och hallstädet så släcktes hallen ner för att förkunna att denna otroligt trevliga dag var över.

EXTRA tack, S T O R T , med stora bokstäver,  till de som också var med och stöttade upp mig under dagen i allt roddande och fixande i att få denna dag att flyta på ett bra sätt:

*Sekretariatshjältarna Mats Töth och Eve-Line Töth  fick klockan att rulla, musiken att ljuda och skötte sekretariatet på ett mycket förtjänstfullt sätt.
De hade koll på resultaten och såg till så att matchtavlan fungerade klockrent rakt igenom hela dagen.
Man skapade också härlig stämning med musik före, efter och vid break under matchspelet.

*Min domarkollega under dagen (fick ju faktiskt döma 12 matcher i rad också så man är aningen seg i benen nu) och likaså ”hallvärden”  Peter Mertala , från Dam JAS , vandrade runt som aldrig förr och stegräknaren måste ha gått varm en dag som denna.
Ibland fick till och med jag som domare på andra sidan röra mig betydligt mycket mer än jag annars brukar göra, detta då Peter ibland vandrade på åt alla håll och kanter, upp och ner, fram och tillbaka.
Förutom när han inte satte sig ner på spelarbänkarna vill säga och ”tjötade skit” med lagen och skapade lite extra skratt och glada miner mitt under rådande matchspelsfokus.

*Protokollföraren och matematikern, min tränarkollega från JAS HJ, Jesper Svenningsson , vilken hade fullt att stå i för att få ihop alla poäng, lagpoäng, straffpoäng, målvaktspoäng , Teampoäng med mera.
Han slet säkert ut en årsförbrukning av whiteboardpennor under allt räknande men fick ihop allt bättre än vad någon annan av oss andra troligen hade löst.
Detta så till slut en vinnare i slutet kunde koras.

*Vi fick även stöd under dagen av ”den blå stjärnan från västkusten” , Jesper Larsson , från Warberg IC. (Moderklubb Rydboholms SK).
Han fanns på plats och deltog under hela dagen, detta med full energi,  stämningshöjande supporting och laganda.
Jobbigast var nog ändå att sätta sig i bilen efter dagen var slut och konstatera att han inte vann speedshootingens individuella pris.
Tack Jeppe för din attityd och positivitet under hela denna dag!

Så avslutningsvis vill jag bara säga STORT TACK alla ni som gjorde denna dag till vad den blev, en härlig och fantastisk rolig och givande lördag, detta  i innebandyns tecken.
GRYMT JOBBAT!

/Coach M (Micael Svensson)