SOMMARKOLLEN 2020 Del 1
2020-06-26 11:10

SOMMARKOLLEN 2020 : DEL 1

Under sommaren och mitt I rådande försäsong så kör vi även här på hemsidan några inlägg av Sommarkollen 2020 mellan varven.

En liten annorlunda presentationsdel av några av våra innebandyspelare i gruppen.

I Sommarkollen DEL 1 presenterar vi här på hemsidan föregående säsongs pristagare i kategorierna Årets offensiva spelare, Rasmus Larsson , och Säsongens MVP (mest värdefulla spelare) Simon Larsson samt föregående säsongs pristagare i kategorin Träningspriset 2019/2020:

Backen Rasmus Digerud och forwarden Albin Abrahamsson.

RASMUS LARSSON

En spelare med härlig offensiv energi som besitter ett snabbt och klokt beslutsfattande duellspel.

Grym på att söka upp de rätta ytorna i offensiva zonen och stark i det kvicka positionsförflyttningsspelet.

Tvekar inte att våga utmana sin motståndare men har också växt i sitt defensiva markeringsspel, och statistiken visar även att han har stått för massor av brytningar i egen försvarszon samt täckta skott.

Är målfarlig och har en otroligt bra inställning till det som ska genomföras, på så väl träning som match.

Nummer 16 pryder Rasmus matchtröja och i fotboll får Athletico Madrid hans kärlek.

Får denna spelare välja vilken maträtt han tycker klart bäst om så blir det ”Kents kyckling i ugn”.

Om Rasmus sedan får välja film till en videokväll blir det med största sannolikhet Jumanji 1, eller Jumanji 2.

5 Snabba frågor:

1.Favoritdryck : Vitamin Well

2.Bästa godiset: Snören med colasmak

3.Avgöra en SM Final i Globen eller vara med och vinna ett VM Guld:  Avgöra en SM Final i Globen

4.Besöka Västkusten eller huvudstaden: Västkusten så klart !

5.Salmingklubba eller en Zone: En Salmingklubba

SIMON LARSSON

Blev tilldelad priset Mest värdefulle spelare säsong 2019/2020 och visade genom hela säsongen vilken fin innebandykvalité han besitter.

Tar denna säsong klivet upp till Fristad GOIFs division 1 trupp, detta genom att vara en del i det fina samarbete som just Fristad och Simons moderklubb Rydboholms SK har.

En spelskicklig spelare som har en otrolig fin spelförståelse och kan både stänga ytor och låsa defensivt samt utmana och gå på avslut framåt.

Stark i beslutsfattningssituationerna och värderar ytor och positioner mycket bra.

Favoritspelare i innebandy är Schweizaren Jan Zaugg, som till vardags just nu spelar i Mullsjö AIS.

Grillmat tackar Simon gärna inte nej till och då ska maten sköljas ner med en god juice.

5 snabba frågor:

1.Bio eller videokväll i hemmasoffan: BIO

2.Ditt favoritgodis : Gott & Blandat fizzy pop

3.Proffsspel i innebandy i Mullsjö eller Falun: Mullsjö

4.Avgöra en SM-Final i fullsatt Globen eller vinna en VM Final:  Utan tvekan att få avgöra en SM-Final !

5.Favoritmärke på klubba: UNIHOC

RASMUS DIGERUD

En skottvillig back och en som några lagkamrater beskriver som ”JAS-gruppens Van Dijk”.

Men just det fotbollsmässiga har denna spelare inte så bra koll på (enligt sig själv).

Inom innebandyn så är det i stället Emil Johansson som är favoriten att följa, en spelare som likt Rasmus också besitter ett spelförstående starkt defensivt spel.

Nummer 19 pryder matchtröjan och får Rasmus, eller ”Dige” som han kallas välja fritt bland godislådorna på ICA så blir det inköp av sura godisar eller choklad.

Bästa maten är Thaimat.

5 Snabba frågor:

1.Resa till USA eller Australien: USA

2.Proffsspel i innebandy i Mullsjö eller Falun: Falun så klart!

3.Grillmat eller Tacosbuffé: Grillmat

4.Besöka Västkusten eller huvudstaden: Västkusten är ett självklart val!

5.Valfri innebandyklubba: ZONE så klart , inget annat!

ALBIN ABRAHAMSSON

En avig och stark rightforward med riktigt härlig teknik och spelblick.

Stark i att finna ytor , transportera och leverera boll samt bra energi i sitt spel.

På tröjan så hittar vi siffran nummer 21.

”Babbe” som är smeknamnet på denna spelare har en förkärlek till fotbollslaget PSG och favoritspelare i innebandy är Alexander Galante Carlström.

Skulle denna spelare sedan få välja att krypa ner i hemmasoffan och välja en film skulle det bli Hunger Games , och till det skulle det inköpas Tutti Frutti godis. På bordet hade det nog också stått en Powerade dricka.

5 snabba frågor:

1.Bästa maträtten: En god köttbit med klyftpotatis

2.Skidresa eller vinterresa till solen: Skidresa

3.Proffsspel i innebandy i Mullsjö eller Falun: Får bli Mullsjö

4.Avgöra en SM-Final i fullsatt Globen eller vinna en VM Final: Avgöra en SM-Final !

5.Salmingklubba eller Zoneklubba: Salmingklubba !